Jag existerar

btw..
När hetingen var hos läkaren och snackade om att han ville sterilisera sig så hade läkaren frågat varför.
Då hade han svarat att det var för att han hade en älskarinna som han ville fortsätta ha sex med utan att riskera att hon skulle bli gravid.

Jag frågade om han verkligen hade sagt så och ja, de hade han tydligen.
Jag bara log.
Vet inte riktigt varför, men det hela var bara väldigt skönt på något vis. Han har alltså nu berättat för någon att jag existerar. Även om de bara var för hans läkare som har brutal tystnadsplikt.
Sen hade hans läkare sagt något om att han inte tyckte att det var så bra att han hade en älskarinna.
Haha.. ja, vad annars skulle han säga?

Det känns lite som om de där med trädet i skogen som faller. Men ingen hör de. Har de då verkligen gjort ljud ifrån sig?
Vi är trädet och nu när han har berättat för någon så har vi hörts. Och därför existerar vi.

Iallafall för stunden.
Jag tror att han var ganska nervös igår över hur det skulle gå allting. Och han verkar ha tagit min utväg direkt.  Han jobbade i natt, men vi pratade inte. Han hade folk i närheten hela tiden. Men jag hade hoppats på att han iallafall skulle ringa när han var påväg till och från jobbet. Men det gjorde han inte. Och idag verkar han hålla sig undan lite. Kanske lika bra att hålla lite avstånd ett tag. Precis som om vi inte alltid gör det.
Men jag är nyfiken på vad som sas igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0