Jag drömde om henne

Som jag trodde, så kom han inte hit igår. Han hörde inte av sig alls faktiskt. Han kunde ju smsat tillbaka och sagt att han inte kom. Men ja..

Jag drömde om honom i natt. Eller ja, om de.
Att de kom hit.
Det var en ganska konstig dröm. Han satt brevid mig och hon satt ungefär mitt i mot. Och hela tiden när vi pratade så tog han på mig. Han höll om mig, smekte mig på låret och var allmänt på. Jag tog bort hans händer gång på gång och försökte skämta bort de lite med henne. Men hon såg och gjorde inget. Hon brydde sig inte. Hon pratade på som om ingenting pågick. Hon var väldigt trevlig. Tillslut tog jag inte bort hans händer längre, hon brydde sig ju ändå inte. Det var nästan som om hon inte såg de.
Jag blundade och bara lutade mitt huvud mot honom. Njöt av att vara i hans närvaro.
Sen när de skulle gå puttade han ut mig i trappan, för att hon inte skulle se. Sen kysste han mig. En långsam, mjuk kyss. Sen skyndade han vidare. Jag mötte henne i trappan påväg tillbaka och då frågade hon mig en sak. "Har han blandat dig än?" Jag förstod inte, sen kom han och de gick.

Vet inte riktigt vad den skulle kunna betyda. Kanske är de bara önsketänkande? Att hon kanske vet, men att hon inte vill göra något åt det. Eller att hon inte vet, fast att hon kanske borde förstå?
Jag vet inte riktigt. Men nu när jag tänker på att möta henne känner jag mig inte alls nervös. Jag var väldigt lugn i drömmen när jag mötte henne. Tog henne i hand, log och presenterade mig. Hon var ganska lång och hon hade halvlångt ljusbrunt hår. Det var inget anmärkningsvärt med henne. Inget man la märke till.
Jag har drömt om henne förr, men detta var nog första gången som jag såg henne. Hur hon såg ut. Men hon ser nog inte ut så. Jag vet inte. Jag har sett något halkasst foto på henne, inget där man egentligen får en ordentlig bild av hur hon ser ut.

Det spelar ändå ingen roll hur hon ser ut. Eller hur trevlig hon är. Jag vill ändå fortsätta träffa hennes man.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0