kan pojken ha blivit vuxen..?

Min mobil plingade till och det kom ett sms.
Ett sms från en.. Ja, jag skulle nästan ha kallat honom pojke då. Nu är han väl åtminståne en kille, men knappast en man.  Vi åkte samma buss i flera år och jag minns att jag kallade honom Pelle. Fast han hette inte det. Han hette Dennis. Jag vet inte varför jag hittade på ett annat namn till honom. Kanske kunde jag inte hans namn från början och ja, jag var ju tvungen att kalla han något. Sen när vi lärde känna varandra och jag visste vad han egentligen hette, blev det en kul grej att fortsätta kalla honom för de Jag hade döpt honom till. Dessutom irriterade det nog honom lite och de gjorde det hela lite roligare.
Jag var 13-15 och han var ett år yngre än mig. Jag kan nog inte riktigt säga att jag någonsin var särskilt intresserad av honom. Han hade en mystisk blick och såg så där allmänt mysig ut. Men mycket mer var det inte. Hade väl någon period där jag var lite förtjust, men han har aldrig riktigt varit min typ.
Jag har alltid sett honom som ganska osäker, lite mesig och utan större karaktär. Men snäll, mysig och ja.. jag vet inte riktigt. Vi kände inte aldrig riktigt varandra utan var mer bekanta.

Genom åren har vi haft ganska sporadisk kontakt. Bara genom sms. 
Jag skulle vilja höra hans röst. En röst säger mycket.
Men jag är nästan lite nervös över att den skulle ha blivit mörkare, manligare. För någongång måste väl pojkar bli killar och sen kanske om de har tur, så blir de män.
Jag är svag för röster. Därför är jag nervös för att han ska ha en fin, behaglig och manlig röst. För då kanske jag blir mer intresserad än vad jag egentligen är.

Men vad fan, han skickade nyss en bild på sig själv. Och ja.. han har förändrats ifrån den pojken han var då iallafall. =) Han har rakat av allt hår, ett stort minus. Jag gillar att pilla i killens hår. Men annars ser han... vuxen ut.. Det var bara en ansiktsbild och man såg bara axlarna lite.. Men det verkar inte vara något fel på hans axlar.
Och nu frågade jag om han hade lust att snacka i telefon en stund. Jag vill höra hans röst. Höra tonläge, snabbhet och personlighet.
Så nu ska jag ringa honom.
Det skadar ju aldrig att höra om rösten passar till ansiktet..?

Dessutom har jag fått höra av många att jag har en väldigt mysig telefonröst. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0